lørdag 13. september 2014

Hvorfor denne Bloggen...

Translation from Norwegian http://translate.google.com


Denne bloggen har jeg begynt på først mot slutten av min «oppvåkning»... for det er kun de siste måneder nå av min prosess jeg har blogga om og har ikke tenkt på før nå at faktisk så kan det være mennesker som ikke helt skjønner hva dette egentlig handler om. For fakta er jo at jeg har holdt på med denne prosessen de siste 12 år og følt det som om dette var en fulltidsjobb de siste 10 år… riktig nok frem til nå en dårlig betalt en hi,hi,hi… men faktisk så har det føltes som en jobb, for det har tatt det meste av min tid og det har ikke minst i perioder tatt «alt» jeg hadde av krefter. Så ja… det har i perioder føltes som en fulltidsjobb og mer til.

Og egentlig så har jeg holdt på lenger også når jeg tar med den «ubevisste» delen… for jeg pleier å dele oppvåkningen opp i en ubevisst del og en bevisst del. Og den ubevisste delen begynte for min del 10 år før jeg begynte på den bevisste delen. Så til sammen kan jeg si at min oppvåkning har holdt på i 22 år.

Og mange begynner akkurat nå i denne tiden på sin «bevisste» del og enda flere begynner nå på sin «ubevisste» del.

Den «bevisste» delen går ut på at det kommer ting inn i livet som gjør at de begynner å forstå grunnen til alt «kaoset» de har opplevd de siste årene. De begynner å få en anelse om at… jøss det er jo faktisk en grunn til at alt dette har skjedd.

Den «ubevisste» delen går ut på at «kaoset» begynner… med andre ord, livet som du kjenner det begynner å gå i oppløsning. Det kan være jobben som forsvinner… ekteskapet kan gå i oppløsning… noen i din nærhet kan dø… du kan bli utsatt for en ulykke… huset brenner ned og du mister alt du eier og har… med andre ord, det skjer noe som setter deg litt eller «veldig» ut av spill alt etter som hvor dypt du sover. For det er sjela di som nå prøver å vekke deg… prøver å gi beskjed om at nå kjære venn… nå er det på tide å våkne… på tide å komme seg ut av komfortsonen.  

For det er gjerne slik det begynner… noe som setter oss skikkelig ut av spill for å si det sånn… noe som sparker oss ut av komfortsonen, for gjerne så er det en gang slik at vi mennesker har lett for å gli inn i et spor og der blir vi liksom værende helt til noe kommer å sparker oss ut av det… til en situasjon oppstår som får ruska i oss slik at vi får beveget oss ut av denne komfortsonen vår. Og sånn begynner gjerne denne prosessen, som vi på «fagspråket» kaller oppvåkning. Og «oppvåkning» føler jeg er et fint ord. For det som faktisk skjer når vi glir inn i komfortsonen vår, er at vi faktisk «sover» og jo mer vell vi føler oss i vår komfortsone jo dypere sover vi.

Så ofte skal det et skikkelig spark til for å få oss våken og det er da disse tingene jeg nevnte ovenfor her begynner å skje. De kan selvsagt skje av andre grunner også, men hvis det til stadighet skjer ting som gjør at du hele tiden opplever dramatiske forandringer i livet, så er det veldig stor sannsynlighet for at det er sjela di… din gudommelige del som prøver å ruske deg våken. Og tro meg… har sjela di bestemt seg for at nå er det på tide å våkne, så kan du like godt begynne å høre etter for den kommer til å holde på helt til du er våken og den kommer til å finne på stadig nye og kreative måter å få deg våken på. Og om du ikke vil våkne, ja så kommer du mest sannsynlig til å få et skikkelig spark i ræva for å bruke et godt nord-norsk utrykk. Hva det kan komme til å bestå i vet ikke jeg, men jeg kan love deg at du kommer til å merke det.

Og skulle du komme over denne bloggen og lese dette så ja… ingenting er tilfeldig så mest sannsynlig så er det nettopp oppvåkningen du nå er i gang med.

Men valget er ditt… det er likevel du som velger om du vil begynne å lytte eller om du vil fortsette å «prøve» å sove videre. Og sånn vil det hele tiden være… det er hele tiden vi selv som må «velge» hva vi vil gjøre. Vi må hele tiden «velge» hvem vi vil lytte til. Oss selv og vår indre stemme eller de på utsiden som prøver å fortelle oss hvordan vi skal leve livet vårt og fortelle oss at vi må følge alle lover og regler… både de skrevne og de uskrevne. Eller om vi skal lytte til hjerte og den indre stemmen… intuisjonen… eller om vi skal lytte til sinnet og de «fornuftige» tankene og følge alle reglene som sinnet er «programmert» med.

Oppvåkning handler rett og slett om å begynne å bevege seg ut av denne «begrensa» tilværelsen som vi har levd i, og ut i «total» frihet. Og nå er tiden inne for at «menneskeheten» kan våkne opp og bevege seg inn i eller skal jeg si ut i «total» frihet… det er klart for at vi mennesker nå skal kunne leve som fullstendig «frie» mennesker… frie «gudommelige» mennesker.

Når vi blir vekket av sjela vår så betyr det faktisk det at sjela er klar til å komme sammen med oss… koble seg fullstendig sammen med oss og leve her på jorda sammen med oss. Men sjela vil ikke leve med alle begrensningene… den vil være fri… den vil leve i total frihet og skape i total frihet, derfor vil den vekke oss først slik at vi kan gå ut av denne begrensa tilværelsen som vi frem til nå har levd i. Og det er dette denne «prosessen» handler om. Det er dette denne «oppvåkningsprosessen» handler om.
Å kunne leve her på Jorda i «total» Frihet…

Og mitt Jordiske navn er Wenche-Mari Høgstad

Jeg Er den Jeg Er
Jeg Er




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar