tirsdag 7. juli 2015

Ikke lenger noen Teori...

Translation from Norwegian http://translate.google.com

De siste dagene nå har jeg hatt en del opplevelser hvor jeg lett hadde kunnet gå inn i den gamle offerrollen, men hvor jeg nå opplever en helt annen reaksjon hos meg selv.

Til å begynne med observerte jeg at absolutt ingenting av den gamle frykten dukket opp, men isteden opplevde jeg bare en total ro. Og i dag går det opp for meg at jeg har forlatt min gamle «offerrolle»… jeg er ikke lenger noe offer for den «gamle» virkeligheten.

Og jeg forstår/ser at jeg kan nå virkelig begynne å «leke» i den nye virkeligheten som jeg er i nå. Jeg føler meg ikke lenger «bunnet» av det gamle. Jeg føler jeg kan bevege meg på en helt ny måte. Og det krever at jeg er i bevegelse på den måten at jeg ikke gjør ting på den gamle måten med å prøve å få ting til å skje eller prøve å finne løsninger eller leite, men isteden tillate å la løsninger… la ting komme når de skal. Gi helt slipp… fullstendig slipp. 

Og ikke minst så handler det om total aksept for det som er akkurat her og nå.

For eksempel så har jeg i dag fått beskjed fra feieren at han ikke kan feie pipa på grunn av nye regler om sikkerhet. Det er 7 grader ute pluss en kald vind fra nord og jeg har fyrt i ovnen. Kan ikke huske å ha fyrt i ovnen i juli tidligere. Og fortsatt føler jeg bare en ro og en indre viten om at alt er perfekt. Og etter hvert nå i dag så har en større klarhet om dette med å skape og det å leve i denne nye virkeligheten kommet. Og at blant annet dette med å ha total aksept... at dette er veldig viktig. For det er her jeg virkelig går ut av offerrollen. Og jeg skjønner at for å virkelig kunne skape i det nye, så må jeg ha forlatt offerrollen helt. For bare da er jeg helt fri. 

Og jeg vet at disse ordene er blitt sagt før av mange andre også, men forskjellen for meg nå er at det ikke lenger er noen teori, det siger nå inn som en del av den Jeg Er. Det blir nå en integrert del av meg og jeg kan føle at der ligger en stor forskjell.

Jeg føler at endelig er jeg i ferd med å virkelig forstå hvordan jeg skaper i denne nye virkeligheten jeg nå er i.


Æ e den Æ e






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar