lørdag 1. februar 2014

Jeg bare Gjør det...

Translation from Norwegian http://translate.google.com

I går hadde jeg en opplevelse hvor jeg følte jeg skulle ut og handle noe til meg selv, og mens jeg gjorde meg klar til å dra kunne jeg føle en ny bestemthet inni meg… en ny visshet om at alt er der og at jeg nå kan være i et helt nytt rom. Og jeg observerte også mens jeg kjørte mot byen at her var virkelig noe nytt... et nytt rom i meg selv… eller en ny bevissthet… jeg vet ikke helt hvilke ord jeg skal sette på det.
Og mens jeg kjørte til byen kjente jeg at jeg hadde lyst til å gå på kafé og virkelig kose meg. Og jeg skulle ikke bare ha kaffe, jeg skulle ha noe å spise også, og jeg kunne føle denne nye vissheten… klarheten om at alt er der og at jeg nå på en måte måtte sette det i aktivitet. Ja sånn føltes det… jeg måtte nå på en måte sette det i aktivitet… jeg måtte nå ta steget å rett og slett bare gjøre det… ta steget ut i friheten. Føler det blir på en måte rett å si det sånn.

Så jeg kjøpte meg et klesplagg, jeg var på kafé og kjøpte både Thai-te og noe å spise. Jeg kunne føle at sinnet prøvde seg noen få ganger… men jeg observerte at denne nye vissheten og klarheten var så sterk at det bare ga opp med en gang.

Og jeg kosa meg virkelig. Jeg satt nærmest med lukka øyne og bare nøt teen og bakkelsen jeg hadde kjøpt, og om andre som så meg syntes at jeg så litt rar ut, så tenkte jeg ikke på det. Kom ikke på det før etter på at jeg kanskje hadde sett litt rar ut for andre. Og så dro jeg og handlet inn mat før jeg kjørte hjem igjen. Og hele tiden med denne veldig gode følelsen og bare en visshet om at alt er der… alt er greit.

Og i natt våknet jeg plutselig og kjente at jeg var i dette rommet i meg selv… at jeg bare visste at alt er der og jeg så og følte at det er her jeg nå skal være, og det føltes så klart og så utrolig sterkt.
Jeg ble liggende lenge å puste inn i denne følelsen… vissheten… Det var bare så utrolig deilig.

Og selv om jeg nå på dagen ikke føler det like sterkt som i natt, så føler jeg likevel at dette bare kommer til å forsterke seg etter hvert. Jeg blir sikkert å få inn noen tanker om tvil fortsatt, men jeg kan også føle at det nå er denne vissheten som er sterkest.

Og jeg føler at på grunn av massebevisstheten som er så sterkt tilstede om dagen, så kan det virke som om denne følelsen nesten blir borte, men jeg vet at den fortsatt er der, og når jeg er stille i meg selv føler jeg at … ja den er der.

Om natten er liksom alt så stille og min egen bevissthet er så mye klarere.


Jeg Er

1 kommentar:

  1. Koselig, enkelt og det føles ekte.
    Det er så tydelig at du uttrykker en ekte erfaring. Samtidig kan hvem som helst forstå dette fra sitt eget utgangspunkt. Min erfaring er at dyp kontakt med sitt eget selv er best uttrykt i enkle ord. Hvordan vi velger å leve det, blir etter hvert "beviset" på kontakten med disse nye dimensjonene i oss selv.

    SvarSlett