onsdag 14. mai 2014

Illusjonen av Separasjon…

Translation from Norwegian http://translate.google.com

Det er blitt sagt mange, mange ganger… men det er som om det frem til nå i går og i dag bare har vært ord. Ord som jeg ikke klarte å fatte… dette med at jeg ikke er adskilt… ikke er separert fra alt som er.

Og jeg vet at for mange som leser dette vil dette også bare bli ord, for det er nå en gang sånn at de rette brikkene må være på plass for at neste brikke skal kunne legges, og sånn har det så klart vært for meg også. Og i går var det klart for at neste brikke kunne legges på plass og virkelig integreres inni meg og ikke bare fortsette å være en «teori».
For sakte men sikkert siger det inn i meg at jeg er ikke adskilt… jeg er ikke separert. Og det som var med på å få «meg» til å virkelig forstå dette, var måten jeg fokuserte på penger. At jeg satte dette med penger utenfor meg selv og ikke minst at jeg hadde en formening om at penger var noe som nærmest var uoppnåelig for meg. Vi har på en måte gjort penger til en slags «gud»… en slags gud som nesten er uoppnåelig for de fleste, og for å få det må vi slite og streve. Og jeg så også hvordan dette henger sammen med mitt selvverd, hva jeg kan tillate meg å gi til meg selv. Ordentlig mat for eksempel.

Sjelen min… min guddommelige del har spesielt etter påske blitt veldig klar og tydelig og forteller meg hele tiden hva jeg skal gjøre, og så er det opp til meg om jeg vil høre etter og ikke minst «handle» på det jeg hører. Tørre å «gjøre» det… tørre å ta «steget». For lenge har det vært slik at når jeg har hatt lite penger, så har jeg gått for de billigste alternativene, selv om jeg vet at jeg ikke skal gjøre det. Og jeg vet at dette har vært en lek jeg har lekt med meg selv, for det er faktisk ikke noe annet enn en lek.

Så i påsken kjente jeg i hele meg at nå… nå er det «game over»… nå er leken slutt. Og selv om det har vært litt av og på etterpå også, så har denne stemmen inni meg bare blitt klarere og klarere og jeg vet at det er fordi jeg nå er villig til å ikke bare lytte men til også å handle utfra det jeg får beskjed om. Og for en stund siden, så plasserte jeg også mitt guddommelige jeg i førersete. Jeg gjorde det veldig bevisst og har konsentrert meg om å ikke la den menneskelige delen av meg… sinnet mitt ta over kontrollen igjen.

Det er lenge siden jeg skrev noe om penger her på bloggen min og det har jeg gjort bevisst. Jeg følte at jeg skulle slutte å fokusere på penger, men også det har vært en gradvis prosess. For selv om jeg ikke har skrevet om det her, så har det jo vært i fokus og jeg har strevd med dette i livet mitt likevel. Og ikke minst spurt meg selv om hvorfor… hvorfor fortsetter jeg å skape dette for meg selv. Hvorfor har jeg følt at jeg egentlig har masse overflod rundt meg … alt unntagen penger. Og i går så jeg leken jeg har lekt… denne illusjonen om at penger har en verdi i seg selv og at dette er noe som er uoppnåelig for meg. Noe jeg ikke har vært verdig på en måte. Så istedenfor å fokusere på hva ting koster og hvor mye penger jeg har, så skjønte jeg den fulle sannheten med å heller kjenne på «verdien» inni meg. Hvor mye verdsetter jeg meg selv. Også dette har jo blitt sagt mange ganger før, men nå kunne det liksom gli inn i meg og begynne å bli en del av meg. Det var klart for at brikken kunne gli på plass.

Og denne illusjonen om at penger har verdi i seg selv, gjør at jeg også føler meg adskilt fra alt… fra alt som er der og som jeg egentlig på en helt naturlig måte kan la komme til meg hvis jeg tillater det å gjøre det. Om jeg føler meg verdig til å kunne ta i mot det. Det gjelder absolutt alt… også penger.

Jeg kjenner at nede i korsryggen river og sliter det og føler det er ting som løsner, og dette som alt annet vet jeg må få lov til å gå seg til, og jeg vil fortsette å være bevisst tilstede i hvert øyeblikk og lytte til hva sjelen min har å si… og så «handle» ut fra det.

Jeg har også lyst til å dele denne linken som for meg var veldig fin å se og som jeg føler forteller veldig klart hvordan ting "egentlig" henger sammen. Men som han også sier i denne lille filmen, så er det ingen enkel prosess og det krever mot... masse mot å tørre å gi helt slipp på denne illusjonen som vi lever i.
http://ahappypocket.com

Jeg Er den Jeg Er

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar