fredag 11. juli 2014

Å Være Tilstede...

Translation from Norwegian http://translate.google.com

Det er et par viktige hendelser, opplevelser jeg har lyst til å fortelle litt om.

Denne første hadde jeg da jeg var på Eu-kontroll med bilen og fikk beskjed om at jeg måtte ha nye sommerdekk på bilen. Og som de fleste vet så er jo ikke det gratis akkurat. Men mens jeg sto der og hørte på at hun prata, så ble jeg plutselig veldig bevisst på å være tilstede i øyeblikket og dermed så var jeg også tilstede i kroppen. Jeg gikk ikke opp i hodet og i sinnet, men var tilstede i følelsene mine og i den indre opplevelsen min. Og brydde meg egentlig ikke så mye om hva som skjedde i det ytre. Så til hun som snakka så sa jeg mest bare ja og ha, og en ting til jeg oppdaga der jeg sto var at jeg ikke følte meg som et offer. Jeg følte ingen trang til å diskutere det. Jeg bare aksepterte det som det var. Og jeg fikk beskjed om at jeg hadde ut juli og gjøre dette.

Da jeg kom ut i bilen satte jeg meg bare og pustet bevisst og fortsatte med å være tilstede i kroppen. Kjente på hva jeg følte og kjente at følelsen var god og tillot meg å være i denne gode følelsen. Med andre ord jeg gikk ikke opp i hodet for å prøve å finne ut hvor jeg skulle ta pengene fra og hvordan jeg skulle prøve å fikse dette. Og så slapp jeg hele greia og dro på besøk, og hadde noen fine timer sammen med Vilde. Og da jeg kjørte hjem gikk det opp for meg at jeg ikke hadde tenkt på dette i det hele tatt og det har jeg forsåvidt ikke gjort siden heller. I dag kom det brev fra Statens Vegvesen og at de ikke hadde fått noen godkjent Eu-kontroll fra meg (skulle vært ferdig i juni) og fikk i brevet en ny frist til 31.august. Så da har jeg fått enda en måned som sikkert passer meg bedre.

For meg var dette en viktig opplevelse først og fremst fordi jeg på en måte fikk «se» hvordan jeg forlater kroppen og senter når jeg går opp i sinnet og hvordan jeg er tilstede i kroppen og er i senter når jeg er i øyeblikket. Det var viktig for meg å se dette for nå skjønner jeg mer hvordan det fungerer.

Den andre opplevelsen var for et par dager siden da jeg fikk et inkassovarsel fra de som har installert den nye intetnettforbindelsen min. Jeg har for en stund siden fått en betalings avtale på dette med beskjed om at jeg kunne betale så mye jeg hadde mulighet til og når jeg hadde mulighet. Og for meg så er også det overflod.

Men så kommer det plutselig et inkassovarsel. Og istedenfor å hive meg over telefonen for å «fikse» dette, så satt jeg med ned sammen med det og pustet bevisst og kjente på det jeg følte i øyeblikket. Jeg følte ikke noen frykt, men det var mer som masse energi i bevegelse i kroppen. Jeg lot ikke sinnet komme inn med sine definisjoner… med sine gamle tankemønster. Og bare pustet bevisst pust og var fullt og helt tilstede i kroppen uten å analysere eller finne ut av det. Jeg tok meg den tiden jeg trengte sammen med meg selv. Tok på en måte vare på meg selv.

Og plutselig kjente jeg at jeg var klar til å ringe, men visste egentlig ikke hva jeg skulle si. Følte bare jeg skulle ringe å se hva som skjedde.

Jeg sa som sant var at jeg hadde prioritert betalingen av de tre neste månedene på selve internettabonnementet som jeg da hadde fått og derfor ikke hadde mulighet til å betale noe på selve installeringen akkurat nå. Og fikk beskjed om at det var helt i orden. Og han sa at det var greit at vi fortsatt med avtalen vi hadde og at jeg bare skulle kaste inkassovarselet. Han var veldig hyggelig og blid som ei sol. Ikke noe problem der i gården.

Og jeg føler at også dette er en del av overfloden slik jeg opplever den akkurat nå der jeg er akkurat nå, og jeg ser at dette er opplevelser jeg skaper for å komme ytterligere inn i kroppen… være ytterligere tilstede i meg selv. Og jeg på en måte får «se» hvordan ting henger sammen og dermed så forstår jeg også hvordan hele dette med energi fungerer for å si det sånn.

Og jeg forstår også dette med å være et offer. At når jeg setter meg ned i øyeblikket og er tilstede i øyeblikket sammen med meg selv og det som er der, så er jeg heller ikke et offer, men tar ansvar for meg selv og det jeg føler. Når jeg går opp i sinnet og kaver og skal prøve å finne en løsning på «problemet» som jo egentlig ikke er noe problem, men noe jeg har skapt selv for å hjelpe meg til å komme anda mer i kontakt med meg selv, så er jeg et offer. Det har bare vært så utrolig viktig for meg å se dette nå, og jeg kjenner hvor dette bare fører meg fremover og enda mer ut i frihet… eller skal jeg si «inn» i frihet J


Jeg Er den Jeg Er…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar