onsdag 16. juli 2014

Det Jeg Skaper...

Translation from Norwegian http://translate.google.com

Når jeg tror på det jeg føler, så skaper jeg det nettopp fordi jeg er skaperen… jeg er den som skaper alt i mitt liv.
Når jeg tviler på meg selv så skaper jeg akkurat det… nettopp tvil. Og da er det det som kommer til meg… tvil.
Jeg føler det er på tide for meg å virkelig bli bevisst dette nå.

I de siste dagene nå føler jeg at jeg på nytt har forlatt noe gammelt, og det på en sånn måte at jeg har følt et intenst behov for å gjøre noe helt annet enn det jeg til vanlig har pleid å gjøre. Og jeg observerer at jeg også er tilstede her hjemme på en helt ny måte.

I går følte jeg et intenst behov for å være ute, og også på kvelden i går klarte jeg liksom ikke å gå inn å sette meg, jeg bare måtte være ute. Så i går kveld satt jeg i sjøboden å så at det lynte og tordnet på den andre siden. Og på dagen sykla jeg til fiskeplassen min og fisket fin småsei, så da ble det fisk på meg også. Og han som sto ved siden av meg og fisket spurte om jeg ville ha fisken hans også og det sa jeg ja takk til, og kjente at det var godt å si ja uten noe ubehag.

Han skulle ha storsei ja han, men så var han jo også svensk. Ikke at det er noe galt med å være svensk, men han visste nok ikke at det ikke var så mye storsei å få akkurat der. Skal man ha storsei så må man ut på Malangsgrunnen og da må man ha båt. For for meg er det sånn at storsei det får man bare på Malangsgrunnen for der har jeg vært en gang i mine yngre dager sammen med min far og mine brødre og fisket storsei. Så etter den turen så ble det bare sånn. Storseien er på Malangsgrunnen. Hmmm… det er vel omtrent sånn troslagene blir skapt he,he,he… J



Jeg Er den Jeg Er…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar