fredag 8. august 2014

"Sjakk Matt"...

Translation from Norwegian http://translate.google.com


Jeg ser at jeg holder den fysiske delen av meg opptatt med forskjellige ting… holder meg selv av veien kan jeg vel kanskje si. Fisking for eksempel. Og her forleden dag var jeg å plukka multer… traska rundt i skogen i timevis og da jeg kom hjem oppdaga jeg at klokka var over sju på kvelden. Og i dag holdt jeg på å sage opp ved som har ligget å venta nå i over et år. Og det gikk jo som en lek, og det er det jeg opplever mer og mer... at ting jeg før trodde jeg ikke likte å gjøre eller ting jeg opplevde som tungt oppleves nå enkelt og helt greit. Jeg opplever meg selv på nytt eller på nye måter.

Innimellom føles det som om jeg er i et stort tomt rom hvor det ikke er noe… hvor alt er borte og jeg har ikke peiling på hva som kommer. Og av og til føler jeg at jeg ikke er sikker på om jeg skal hyle av fryd eller hyle av skrekk, så jeg kan kanskje si at det blir en slags skrekkblanda fryd, he,he,he… J

Og jeg kan også innimellom føle denne delen av meg som er i ferd med å gå i gang med noe nytt… det er som om jeg fornemmer en helt ny del av meg… en del som jeg ikke har blitt ordentlig kjent med ennå.

Og alt dette skjer mer eller mindre samtidig og den gamle delen er liksom for det meste satt ut av spill… rett og slett "Sjakk Matt".

For noen år siden fant jeg ut at jeg skulle lage meg mitt eget sjakkspill og jeg hadde laget alle brikkene med unntak av de to siste. Den siste kongen og dronningen lot seg liksom ikke lage… ikke før nå i sommer. Plutselig var det liksom klart for å lage disse to siste figurene. Og av en eller annen grunn så insisterte dronningen å utrykke seg som den Egyptiske gudinnen Sekhmet, gudinnen med løvehode.

Da jeg var i Egypt i fjor fikk jeg gleden av å stå fremfor statuen av Sekhmet og det var en veldig spesiell opplevelse. Jeg følte at hun levde… at statuen pustet og at hun snakket til meg. Jeg ble helt satt ut og jeg tror jeg kunne ha stått fremfor denne statuen i timevis og bare følt på denne energien og lyttet til pusten. En utrolig opplevelse var det.

Så nå er alle brikkene på plass. Og akkurat nå i dette øyeblikket når jeg skrev dette nå, så skjønner jeg det. Alle brikkene er faktisk på plass.

Og her i Tromsø er det akkurat nå OL i Sjakk… for et sammentreff.


Ja Jeg Er…



Litt av en gjeng dette her. Føler liksom at det er aspektene mine... min gamle historie, og det var utrolig artig å lage dem. Husker hvor jeg humra og lo for meg selv. Bildet her viser den ene halvparten av brikkene, men selvsagt har jeg jo også den andre halvparten. 

1 kommentar:

  1. Så stilig alt er, både brikkene dine som er på plass og det du deler her! :-) du får legge inn bilde av dem på instagram, på sjakk ol, kanskje vinner du gullstolen :) ha ha

    SvarSlett