onsdag 25. desember 2013

Nyfødt...

Translation from Norwegian http://translate.google.com

Da jeg våknet i dag fikk jeg en følelse av å være nyfødt… at jeg måtte behandle meg selv med forsiktighet fordi jeg var helt nyfødt.
Etter hvert har jeg følt på en sorg som kommer innimellom. Sinnet mitt prøver å plassere det på min datter… at det er hun som begynner å bli voksen og snart skal forlate, men jeg kjenner at det nok ikke handler om det. Hun kommer nok til å bli en stund til, men sinnet vil gjerne ha en knagg å henge ting på… en hylle å legge ting i.
Mest sannsynlig handler det om at noe gammelt nå forlater meg. Den gamle meg forlater meg. Jeg har jo følt på dette tidligere også. Det har vært flere runder for å si det sånn.
Det fine i dag var at jeg ikke brydde meg om å skjule tårene lenger men bare lot de komme. At det er greit selv om det er andre tilstede.
Ellers føler jeg en stillhet. Nesten litt uvant etter alt som har skjedd de siste ukene. Men også godt å kjenne på.
Men det jobber i mage og rygg har jeg lagt merke til, så kroppen holder nå på med sitt.
_ _ _ _

Men jeg sanser også noe annet kjenner jeg, og det er denne følelsen eller viten om at det nå er jeg som har ansvaret for å skape mitt eget liv... sammen med min guddommelige del. At livet nå skal leves bevisst og at jeg bevisst skal skape det livet jeg vil leve... det livet jeg vil ha. Jeg føler jeg skal være veldig bevisst alle deler av meg selv. Ha alle deler av meg selv med... sinnet mitt... kroppen min... den guddommelige delen og denne delen som kalles for kreative løsninger altså gnost.
Og jeg føler at det hele handler om å være tilstede i meg selv... om å være tilstede i øyeblikket og ha tillit til meg selv... ha tillit til det jeg selv skaper. For bare når jeg er tilstede i øyeblikket kan jeg la energiene tjene meg.    




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar