søndag 22. desember 2013

Trygde"vesenet"...

Translation from Norwegian http://translate.google.com

I dag da jeg våknet begynte jeg sånn smått å skjønne mer av hva denne greia med NAV egentlig handler om for min del. For i hele vår, sommer og høst så har det ikke vært i mine tanker en gang å kontakte NAV for å prøve å få noe derfra. Jeg følte faktisk at det ikke var nødvendig. Jeg hadde ikke behov for det. Også når jeg følte at det begynte å bli lite penger, kom ikke det inn som noen løsning, så da det nå kom inn i begynnelsen av desember så ble jeg egentlig litt overraska. Og jeg spurte meg selv... er det sånn jeg skal leve som en Mester… skal jeg gå på «sosialen».  Og jeg prøvde å kjenne på om jeg hadde noen fordommer eller skam eller andre følelser omkring dette, men kunne egentlig ikke kjenne at jeg hadde det. Jeg følte bare at jeg som en Mester kunne komme opp med noe mye mer kreativt enn å gå på sosialen. Men etter å ha kjent på det noen dager og fortsatt følte at jeg skulle dit, så… ja,ja… helt greit da går jeg dit.

Og jeg hadde faktisk en veldig interessant opplevelse idet jeg skulle til å gå inn døra. Jeg kunne føle selve «vesenet» NAV, «trygdevesenet»… «sosialvesenet»… en energi som ville suge meg inn å bli en del av det. Jeg kunne føle at det var en egen bevissthet i massebevisstheten, og at det skulle ha alle til å være offer… jo større offer jo bedre. Og jeg kjente at jeg nærmest satte opp hånden inne i meg og sa; NEI TAKK… jeg skal ikke inn der. Jeg vil ikke bli en «del» av den energien igjen. Og så slapp jeg det og gikk inn. Og mens jeg var der å fikk gjort det jeg skulle og det tror jeg faktisk tok meg godt over en time… så følte jeg innover i meg selv og kjente etter… og jeg kunne ikke føle noen skam eller skyld. Og jeg undra meg litt… hva skal jeg egentlig her, men fortsatt følte jeg at jeg bare skulle fortsette prosessen.
Og da jeg fikk brev fra NAV så fikk jeg igjen føle på dette med å virkelig ha tillit til meg selv, og stole på at alt som skjer er det beste for meg. At alt er gaver som jeg gir til meg selv.

Så siden brevet kom så har det på en måte ligget der å god-gjort seg får jeg vel si. Innimellom så har jeg prøvd å føle inn i det og spurt meg selv hva jeg egentlig skal gjøre, hva dette egentlig handler om. For det de ber om kan jeg ikke gi dem.
Så da jeg våknet i dag så var det der igjen, og jeg følte at det var tid for å gå forbi sinnet og alle tankene og bare føle innover i dette… og da kunne jeg faktisk fornemme en del av meg… en del av meg som jeg kunne føle hadde vært en del av meg veeeldig lenge. Den delen av meg som trodde at jeg måtte være en del av dette «vesenet» for å kunne klare meg. For i tidligere liv har det jo vært «fattigkassa», og den funne jeg også føle at jeg hadde vært en del av, og jeg vet at jeg har valgt mange liv som fattig, og kan føle at dette med fattigkassa har vært en stor og sikkert viktig del i disse livene. I disse opplevelsene som jeg hadde i disse livene.

Så nå så jeg hva dette handlet om og hvorfor jeg hadde behov for å oppsøke denne energien igjen. For jeg kan tenke meg at når denne energien har vært en så stor del i mange av mine liv og på en måte blitt en del av meg selv, så skjønte jeg at det var behov for meg å gå inne å se på dette spesielt og ta et «bevisst» valg om dette lenger trenger å være en del av meg.
Og jeg kjenner at det trenger det faktisk ikke… det er tid for å gi slipp på denne delen nå, sånn at energiene kan transformeres og komme tilbake å tjene meg på en ny måte.
_ _ _ _

Har tatt meg en pause for å lufte meg og hunden. Det må liksom til hver dag føler jeg om det da ikke blåser storm. Men også da er det godt å være ute om så bare en tur i hagen. Rett og slett bare være tilstede i det. Føle og kjenne.

Men… nå mens jeg gikk tur kom det inn mer forståelse i forbindelse med dette «vesenet», og jeg skjønte hvordan dette vesenet nærer seg på brukerne og hvordan brukerne og de ansatte rett og slett nærer seg på hverandre. Og jeg fikk også en følelse av at dette «viruset»… dette energiviruset… dette seksuelle energiviruset trives veldig godt i denne energien. Veldig interessant i grunnen… veldig interessant å se hvordan energi fungerer.

Kan kjenne at det er noe som forgår i magen. Av og til føles det som en hard klump og av og til føles det som om jeg har brann i magen. Jeg har følt dette lenge og det har variert i styrke og av og til har det vært helt borte i lenger tid og jeg har trodd at nå… nå er det endelig borte, men så er det plutselig der igjen, sånn som i dag. Men jeg har slutta å fundere på det eller prøve å finne ut av det, jeg bare lar det være som det er og så får det rett og slett bare gå sin gang. Men jeg kan forestille meg at denne klumpen eller brannen eller hva jeg nå skal kalle det godt kan ha noe med dagens tema å gjøre.
_ _ _ _

Jeg kom plutselig på noe jeg så i går da jeg gikk tur. Jeg var oppe ved en elv og gikk helt ned til kanten av elva og la meg på et tre og lå å kikka ned i elva, og så får jeg øye på et ansikt av en kvinne og det ser ut som hun ligger å sover og jeg synes hun ser ut som en dronning der hun ligger. Hun ser liksom så majestetisk ut. Og jeg kikker og ser om jeg kan finne flere slike bilder og så får jeg øye på en gutt som liksom kikker frem fra et gjemmested. Jeg ser liksom bare halve ansiktet på han og han ser litt redd ut. Og jeg føler det er en fattig gutt. Og plutselig nå så skjønner jeg at det er mine to aspekt jeg har sett. Det ene fra et liv hvor jeg missbrukte min makt som dronning og så et aspekt fra et av mine liv som fattig etterpå.

Jeg Er den Jeg Er  - å sånn er det bare med den saken.    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar